ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ – INFORMACJA DLA PACJENTÓW
Dokumentację medyczną udostępnia się:
- Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości,
- Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
– rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego,
– opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym) - Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia.
W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona składa „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie o wydanie dokumentacji medycznej”.
Druki Wniosków dostępne są w Rejestracji przychodni.
Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach pracy przychodni.
Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku.
Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI w godz. pracy przychodni.
