ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ – INFORMACJA DLA PACJENTÓW
Dokumentację medyczną udostępnia się:
- Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości,
- Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
– rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego,
– opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym) - Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia.
W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona składa „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie o wydanie dokumentacji medycznej”.
Druki Wniosków dostępne są w Rejestracji przychodni.
Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach pracy przychodni.
Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku.
Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI w godz. pracy przychodni.
RODO
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.(Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Radomskie Centrum Medyczne – Ewa Hajduk, Urszula Pastuszka spółka cywilna 26-610 Radom ul. Waryńskiego 9 A
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług medycznych- na podstawie Art.6 ust. 1 lit. b i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. h ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 -30 lat w zależności od rodzaju danych i świadczonych usług
5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich
sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego –Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
7) podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa
8) Pana/Pani dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich
9) Pana/ Pani dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany.